Assassin’s Creed Shadows’un dövüş mekaniklerine genel bakış
Ubisoft’un başındaki kara bulutlar bir türlü dağılmıyor. Her ne kadar çoğumuz oyuna verdiğimiz para karşılığında 150 saatimizi dolu dolu bir dünyada, birbirine çok benzeyen görevlerle geçirmekten memnun olsak da, bir o kadar insan da Ubisoft’un oyun mekanikleri konusundaki “sağlamcı” tutumundan hoşlanmıyor ve bu tip oyunları “kolaya kaçma” olarak görüyor.
Tüm bunlara The Crew 1 vakası, Ubisoft ofisindeki yönetim ve çalışanlar arasındaki onlarca farklı olay, Skull and Bones’un kötü bir oyun olarak çıkması, Assassin’s Creed Shadows‘un erkek ana karakteri hususunda woke ve anti-woke çevrelerin birbirine girişmesi, yetmeyip buna Japonların da başka kaygılarla dahil olması, oyunun ertelenmesi, basın için hazırlanan ilk bakış hands-on seanslarının iptali derken, Ubisoft için 2025 yılının epey zor geçeceğini tahmin etmek zor değil. Firmanın başarısı da büyük oranda AC Shadows’un nasıl bir oyun olacağı ile alakalı.
Firma bugün ana karakterler Yasuke ve Naoe oyun mekanikleri hakkında detaylı videolar yayınladı. İlk defa iki karakterle birden oynamıyoruz bu seride ama malum, Yasuke tam bir pota altı oyuncusu ise Naoe de bir o kadar kıvrak bir point guard! Haliyle, bu iki benzemez karakterin dövüş yapılarının çok farklı olması kaçınılmaz ve bu da Ubisoft için ciddi bir meydan okuma demek.
İlk bölüm Naoe ve şimdilik gördüğümüz kadarıyla kendisinin üç farklı silahı var.
Katana: Katana işte, bilmeyen var mı? Saldırı ve savunma hareketlerini dengeleyen çok yönlü bir kılıç olur kendisi.
Kusarigama: Üzerinize birden çok kişi geliyorsa devreye bu giriyor. Bir ucunda orak, diğer ucunda gürz olan ve iki elle kullanılan bir zincir silahı kendisi.
Tanto & Gizli Bıçak: Klasik Assassin’s Creed’in Hidden Blade’ine yeni bir bakış açısı getirilmiş, diğer elde de uzun bir Tanto kılıcı var. Böylece birden fazla kişiye aynı anda suikast düzenlemek mümkün.
Sevgili tankımız Yasuke’nin seçenekleri ise daha çok. Değdiği yeri güzelleştiren bu silahlar da şu şekilde.
Uzun Katana: Naoe’nin katanasının daha uzun versiyonu diyebiliriz, genel felsefe ise aynı. Dengeli, aynı anda tek kişiyle dövüşüyorsanız işi bileğinizin maharetine bırakan bir silah.
Naginata: Kocaman bir Japon mızrağı olur kendisi. Roma mızrağı ile karıştırmayın. On beş kişiye saldırmaya da kalmayın. İki metre uzunluğunda olsa da, birkaç düşmandan fazlasına etkili olmayacaktır.
Kanabo: Çelik, tahta ve diğer malzemelerden yapılan, ağır, hantal ama düşmanın ense köküne oturttuğunuzda onu lisedeki beden derslerine götürecek, iki elle kullanılan dikenli bir sopa.
Yumi Yayı: Yay işte. Alternatif atış modunda şarj ederseniz daha önden girer arkadan çıkar (Yalan). Farklı ok başlıklarıyla ihtiyaca uygun hale getirilebiliyor. O çağların RPG-7’si, LAW’ı.
Teppo Tüfeği: Japon silahşörlerin bir kısmının favorisi. Menzili Yumi yayından daha iyi ve zırh delme gücüne sahip yüksek güçlü ilkel bir tüfek. İsabet konusunda çok güvenmeyin.
Ayrıca düşman türleri konusunda da bir şeyler öğrendik. AC Shadows aleminin bahtsız piyadeleri olan Ashigaru askerleri, Samuraylar, Samurai Daishu’lar, Ronin’ler ve Guardian’lar oyunda şimdilik karşımıza çıkacağını bildiğimiz düşmanlar arasında.
Ayrıca iki farklı türde ana saldırı olacak. Rastgele saldırılar ve ağır saldırılar. Her ikisinden de kaçınmak ve bloklamak mümkün. Ağır saldırılardan kaçınmayı başarırsanız düşmanlar bir süreliğine savunmasız kalıyor ve siz de canlarına ot tıkayabiliyorsunuz.
Ben AC Shadows’un konu aldığı coğrafyayı ve zaman dönemini çok bekledim, oyun vasat çıkarsa tadım çok kaçar. O yüzden, haydi Ubisoft diyorum, son bir gayret!