
Half-Life 3 son aşamaya mı girdi? Ne zaman geliyor?
Half-Life 3‘ün asla çıkmayacağı gerçeğini kabullenmeye yaklaştığımız bir dönemde, yeni bir söylenti ortaya çıktı ve umutlarımızı bir kez daha alevlendirdi. Şirket, yakın zamanda yeni bir bağımsız sanal gerçeklik başlığıyla ilgili söylentilerin ardından, bu kez de oyun dünyasının en çok beklenen devam oyunlarından biri olan Half-Life 3 ile gündeme geldi. İşte detaylar…
Half-Life 3 geliştirmesinin neredeyse tamamlandığını gösteren güçlü iddialar var
Yıllar süren spekülasyonlar ve hayal kırıklıklarının ardından, Valve’ın oyunlarına yapılan bazı güncellemeler, kodlarda “HLX” olarak adlandırılan bir projeye dair ilginç detaylar ortaya çıkardı. İddialara göre bu projenin, uzun süredir beklenen Half-Life 3 olabileceği düşünülüyor.

Söylentiyi ortaya atan isim, oyunseverlerin tanıdığı Valve evreninin ünlü analisti Tyler McVicker oldu. McVicker, Dota 2‘nin Aralık ayından bu yana yapılan ilk güncellemesini inceledi ve oyun motoru Source‘da önemli değişikliklere işaret eden bir dizi kod ve değişken buldu. McVicker’a göre, bu tür optimizasyonlar ve iyileştirmeler, bir oyunun geliştirme sürecinin son aşamalarında yapılan tipik çalışmalar.
En dikkat çeken detaylardan biri ise, AI_baseNPC.fgd adlı bir dosya. Bu dosya, Dota 2’de kullanılmıyor ancak içerisinde “makineler” ve “uzaylı kanı” gibi Half-Life dünyasına ait şüpheli referanslar bulunuyor. Ayrıca, yapay zekanın oyuncuya olan mesafesine göre ölçeklenebilen yeni bir NPC simülasyon sistemi de var. Bunun, gelişmiş bir optimizasyonun işareti olduğu söyleniyor.
Half-Life 3 hakkındaki diğer ipuçlarına bakacak olursak, Valve’ın projeyi son teknolojilerle geliştirdiğini tahmin ediyoruz. Deadlock oyununa yapılan son güncelleme, hlx_fsr3_min_reactiveness adlı bir değişken ekledi. Bu değişken, AMD’nin FidelityFX Super Resolution teknolojisinin kullanıldığını ve grafik kalitesinin artırıldığını gösteriyor. McVicker’a göre, bu tür teknolojiler genellikle geliştirmenin son aşamalarında uygulanır, dolyaısıyla HLX’in neredeyse tamamlandığını düşündürüyor.

Ayrıca, kodlarda Half-Life 2‘nin fizik motorunda önemli bir evrim olduğuna dair ipuçları da var. Yeni sıvı simülasyonları, nesne deformasyonları ve NPC’lerin gördüklerini, duyduklarını veya kokladıklarını dinamik olarak algılayıp tepki verebildiği bir sistem bulunuyor. Hatta, Left 4 Dead‘teki Director System‘e benzer bir şekilde, oyun seviyelerindeki nesnelerin rastgele yerleştirilmesini sağlayan bir sistem de mevcut.
Yıllar süren hayal kırıklıkları ve temelsiz söylentilerden sonra, biraz şüpheci olmak anlaşılabilir bir durum. Ancak, eğer McVicker haklıysa, 2025 yılı Half-Life 3‘ün resmi olarak duyurulduğu yıl olabilir.