
Bethesda’dan Starfield itirafı: “Aslında…” – ShiftDelete.Net
Bildiğiniz gibi bazı oyunlar geliştirme sürecinde büyük değişikliklere uğrar, ancak Bethesda stüdyosnunun Starfield için planladığı bir detayın iptal edilmesi, oyunun atmosferini kökten değiştirmiş olabilir. Fallout 4 ve Skyrim gibi Bethesda yapımlarına kıyasla daha gerçekçi bir ton benimseyen Starfield, başlangıçta çok daha vahşi ve kanlı bir oyun olabilirmiş. Peki, neden bu özellik sonradan çıkarıldı? İşte Bethesda’nın yaptığı itiraf…
Starfield aslında daha kanlı olacaktı!
Bethesda’nın kıdemli yöneticisi Dennis Mejillones, Kiwitalkz’e verdiği röportajda, Starfield’ın erken geliştirme aşamasında Fallout 4’teki parçalanma ve kan efektlerine sahip olduğunu açıkladı. Ancak bu sistem, hem teknik zorluklar hem de oyunun tematik yapısına uygun olmadığı için rafa kaldırılmış.

Mejillones, Fallout 4’te gördüğümüz vahşet sisteminin Starfield’a uygulanmasının birçok teknik engelle karşılaştığını belirtiyor. “Oyuncuların giyeceği farklı uzay giysileri ve kaskların kesilmesi, kan efektlerinin doğru bir şekilde uygulanması gibi çok fazla teknik zorluk vardı,” şeklinde konuşan Mejillones, özellikle kaskların kopması gibi sahnelerde Bethesda’nın “meat-caps” olarak adlandırdığı kanlı kesitlerin modellenmesi gerektiğini ve bunun büyük bir karmaşaya yol açtığını söyledi.

Sistemin eklenmemesine bir diğer önemli sebep ise Starfield’ın tonu.. Fallout serisinde vahşet ve mizah iç içe geçmiş durumda. Ancak Starfield, The Expanse ve Star Trek gibi daha gerçekçi bilim kurgu yapımlarından ilham aldığı için, Bethesda, oyunun fazla grotesk olmasını istememiş. Mejillones, “Fallout’un aşırı stilize edilmiş şiddeti, oyunun mizahi yapısıyla uyumlu. Ancak Starfield, daha lo-fi ve gerçekçi bir bilim kurgu deneyimi sunmayı amaçladı” diye açıklıyor.
Starfield’ın silah kullanımı ve çatışma mekanikleri, Fallout 4’e kıyasla daha sade ve sinematik olmaktan uzak bir deneyim sunuyor. Özellikle VATS sisteminin eksikliği, birçok oyuncunun savaşlarda daha az tatmin olmasına neden olmuştu. Eğer Bethesda, oyunun başındaki kanlı sistemleri korusaydı, dövüşlerin daha tatmin edici olup olmayacağı da hiç öğrenemeyeceğimiz bir ütopya…
Peki, sizce Bethesda’nın bu kararı doğru mu? Starfield’ın Fallout 4 tarzı daha şiddetli bir oynanış sunmasını ister miydiniz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın