
Oscar Adayı “The Brutalist”in Yönetmeni Brady Corbet, Filmden Neden Para Kazanmadığını Anlattı – Haberler
Pazar günü BAFTA Ödülleri’nde dört kategoride ödüle layık bulunan film, yönetmenine hiç para kazandırmamış.

“The Brutalist”in BAFTA ödüllü yönetmeni Brady Corbet, eşi ve yaratıcı ortağı Mona Fastvold‘la bu yıl büyük bir Oscar adayı olmalarına rağmen son iki filmlerinden “sıfır dolar” kazandıklarını açıkladı. “WTF With Marc Maron”da konuşan Corbet, iddialı bir film yapmanın getirdiği mali sıkıntıyı anlattı.
Corbet, “Yıllar sonra ilk kez para kazandım.” dedi ve uzun bir süre sonra ilk gerçek maaşının Portekiz’de üç reklam yöneterek geldiğini açıkladı. “Hem partnerim hem de ben, yaptığımız son iki filmde sıfır dolar kazandık. Evet, aslında sıfır. Bu yüzden sadece üç yıl önceki gelirimizle geçinmek zorunda kaldık ve açıkçası, bir ödül kampanyası sırasında zamanlama ve iki ya da üç günde bir seyahat etmek idealden uzaktı. Ancak kucağıma düşen bir fırsattı ve hemen değerlendirdim.“
“Vox Lux” ve “The Childhood of a Leader” gibi filmler çekmiş olan Corbet, geleneksel stüdyo sisteminin dışında çalışan son derece bağımsız bir yönetmen olarak ün kazandı. Son filmi “The Brutalist”; en iyi yönetmen, en iyi orijinal senaryo ve en iyi film dahil olmak üzere 10 dalda Akademi Ödülü adaylığı kazandı. Ancak eleştirel ve ödül başarısına rağmen Corbet, tanıtım çalışmalarının onu aylarca çalışamaz hale getirdiğini söyledi.
Corbet, “Bu yıl aday gösterilen filmler yapan ve kiralarını ödeyemeyen birçok sinemacıyla konuştum.” dedi. “Bir filmi tanıtmak için para almıyorsunuz.“
Eylül 2024’te Venedik’te prömiyeri yapılan ve festivalde en iyi yönetmen de dahil olmak üzere birçok ödül kazanan film, yaklaşık altı ay boyunca aralıksız basın ve seyahat gerektirdi. Corbet, uluslararası bir ödül kampanyasının taleplerini anlatırken, “Cannes’da prömiyer yapan filmlere bakacak olursanız, neredeyse bir yıl geçti… Yani, bizim filmimiz Eylül’de prömiyer yaptı. Altı aydır bunu yapıyorum ve hiç gelir elde etmedim çünkü çalışacak vaktim yok. Şu anda yazarlık işi bile yapamıyorum. Sürekli seyahat ediyorum, ama aynı zamanda Cumartesi ve Pazar günleri de çalışıyorum. Noel tatilinden beri bir gün bile izin yapmadım. Geçen hafta sanırım 90 röportaj yapmışımdır, tamamen bir basın turu şeklinde.” diyerek filmi çekmek için bulduğu paradan kendisine bir şey kalmadığını ve Oscar öncesi henüz para kazandırmadığını söyledi.