
PlayStation oyunları PC platformunda çok para kazandı- SDN
Eski Sony Interactive Entertainment yöneticisi Shuhei Yoshida’nın yaptığı bir açıklamaya göre, PlayStation’a özel oyunları PC platformuna taşımak Sony için oldukça kârlı bir iş haline geldi. Yoshida bu hamle sayesinde adeta para bastıklarını söyledi.
Sony’nin PlayStation oyunları PC’de altın değerinde
Sony’nin Worldwide Studios başkanlığını yapmış olan Yoshida, PC’ye oyun taşımanın şirketin konsolların popüler olmadığı bölgelerde yeni oyuncu kitlelerine ulaşmasını sağladığını söyledi. Eski yönetici verdiği demeçte, “PC’de yayınlamak birçok şeyi beraberinde getiriyor: konsol sahibi olmayan yeni bir kitleye ulaşıyor” dedi.

Yoshida, oyuncu tabanını genişletmenin yanı sıra PC’ye oyun taşımanın tamamen yeni bir oyun geliştirmekten çok daha ekonomik olduğunu vurguladı. “Ayrıca ek gelir sağlıyor, çünkü PC’ye versiyon yapmak yeni bir oyun yaratmaktan çok daha ucuz. Bu neredeyse para basmak gibi bir şey” dedi.
Bu strateji Sony için oldukça başarılı sonuçlar verdi. Şirket son yıllarda PlayStation oyunlarını kademeli olarak PC’ye taşıdı. Horizon Zero Dawn, Marvel’s Spider-Man ve The Last of Us Part 2 gibi yapımlar PC platformunda hızla büyüdü.
PC sürümlerinin performansı bazı durumlarda sorun yaratsa da Yoshida, Helldivers 2’nin başarısının bu stratejinin potansiyelini gösterdiğini belirtti. Oyun PC’deki performansı sayesinde Sony’nin en hızlı satan yapımı oldu.
Yoshida, PC sürümlerinde PlayStation Network hesabına sahip olma zorunluluğun, bu sürümlerin başarısını engellediğini de kabul etti.