[Redacted] Oyun İncelemesi – Technopat
Redacted, RogeLike türünde yani durmadan baştan başladığınız ancak aynı zamanda gelişerek ilerlediğiniz bir oyun. Oyun Krafton bünyesine ait Striking Distance Studios tarafından geliştirildi. Krafton daha çok PUBG ile tanınsa da Callisto Protocol ile farklı türlerde de iyi işler çıkarabildiğini kanıtlamıştı. Redacted’da Collisto Protocol ile aynı uzay hapishanesinde geçiyor ancak çok farklı yapıda bir oyun.
- Redacted’ı Epicgames Store üzerinden satın almak için tıklayın.
- Redacted’ı Steam üzerinden satın almak için tıklayın.
Oyun İzometrik bakış açısını kullanan ve hızlı aksiyona sahip. Oyunun ilk dikkat çeken yanlarından biri sanat tasarımı. Oyun çizgi roman tarzı çizimlere ve ara sahnelere sahip ve oyunun tarzına tam uymuş. Oyunun hikaye anlatımında mizahi bir ton kullanılmış. Abartı karakterler, klişerler ve bolca “Sarcasm” mevcut. Birde anlatıcı var olayları yorumlayan. İlk başta güzel gelse de oyunu uzun saatler oynayınca susturmak istedim. Oyunu ilk oynadığım saatlerde farkettiğim şeylerden biri de büyük bir hayranı olduğum Hades’e benzerliği oldu. Oyunun temel amacı kaçış potuna ulaşıp hapishaneyi terk etmek. Tabii ki girdiğiniz odaları temizleyip yükseltme seçenekleriyle bir “build” yaptığımız tonlarca oyun var. Redacted’ın farklı yaptığı şey ise sadece kaçış potuna ulaşmak yerine bunu yaparken diğer karakterler ile yarışıyor olmamız. Bu karakterleri zamanla dolan yetenek ile yavaşlatabilir veya aldığı hasarı arttırmak gibi saldırılar yapabiliyoruz. Bu hapishane çalışanlarını veya mahkumları yakaladığımızda Mini-Boss savaşı yapıyoruz ve onları arkada bırakabiliyoruz. Bu karakterler sadece bir Boss savaşı olarak değil bazı bölümlerde meydan okumalar ile de karşımıza çıkıyor. Saatli bomba gibi mini meydan okumalar ile oyunu daha eğlenceli hale getiriyorlar.
Oyunun tekrar oynanabilirliği oldukça yüksek. Düşmanları kombolar ile temizlemek son derece eğlenceli. Oyunun silah çeşitliliği çok fazla değil ancak her turda kullandığınız bir menzilli ve menzilsiz silah olması farklı kombinansyonlar yapmanıza olanak sağlayarak oyundan sıkılmadan arka arkaya denemeler yapmanızı sağlıyor. Bu denemelerde ise amaç yarıştığımız karakterler hakkında bilgi kazanmak. Bilgisayar odalarına ulaştığımızda karakterler hakkında bilgileri gün yüzüne çıkararak onlara “Debuff” etkileri kazandırıyoruz. Bu sayede her bilgisayara ulaştığınızda rakiplerinizi geri bırakmak bir o kadar kolaylaşıyor. Ayrıca her turda bir önceki öldüğünüz kısımda kendi cesediniz karşılaşıyorsunuz. Bu cesetle savaşmak ödüller kazandırıyor ancak oldukça zor bir savaş oluyor ve verdiği ödüllere değmiyor. Bende bu yüzden çoğu zaman es geçtim. Oyunun size daha fazla oynamak için sunduğu bir diğer kısım ise “Build” yapmak. Seçtiğiniz odaya göre özellikler kazanıyorsunuz ve bu özellikleri uygun şekilde kombinasyonlarsanız oyundan çok fazla zevk alabiliyorsunuz. Bu “Build” özelliği çoğu RogueLike oyunun ana taşıdır ve Redacted bu işi güzel bir şekilde başarmış.
Değerlendirme
Oyunu 15 saat kadar oynama imkanı buldum. Oyunu oynarken oldukça keyif aldım. Hades 2 güncellemesini beklerken denk gelmiş olması ise benim için güzel onlar için ise şanssız olmuş. Ben ne kadar oyundan keyif alıp Hades 2’ye geri dönmek için motivasyon kazanmış olsam da Oyun Hades 2’nin büyük güncellemesinin gölgesinde kalacak gibi gözüküyor. Eğer daha doğru bir zamanda çıksaydı bence bu oyun bol bol konuşulabilirdi.
Oyun diğer oynadığım RogeLike oyunlara göre biraz daha zor geldi bana. Dash Cooldown’ı yüksek olduğu için olduğunu düşünüyorum. Diğer oyunlarda arka arkaya dash atabilirken bu oyunda yüksek bir CD’ı var. Ben combustion ağırlıklı oynadım ve Assault Rifle ile oldukça zevkli bir kombo oldu. Ayrıca oyunu sizde ilk oynadığınız zamanlarda zor bulduysanız menzilli silahınızı bolca kullanmanızı öneririm.
Artılar
- Silahları kullanmak eğlenceli
- Tekrar oynanabilirliği yüksek
- Sanat tasarımı ve mizahi tonu tam kıvamında
Eksiler
- Menzilli ve yakın dövüş silahları birbiriyle uyumsuz kalmış.
- Bazı ödüller fazla veriliyor. Tatmin hissi ortadan kayboluyor.