Secret Level’ın korkunç Pac-Man bölümü oyun oluyor!
Bandai Namco, Gizli Seviye’de ki (Secret Level) Pac-Man bölümünün kendi video oyununa sahip olacağını duyurdu. Shadow Labyrinth adını taşıyan yeni oyun Pac-Man’in 45. yıldönümü kutlamalarının bir parçası olarak konumlandırılıyor.
Yazımızın devamında Gizli Seviye’nin altıncı bölümü hakkında bilgiler yer alacağı için, şimdiden bir spoiler uyarısı yapmış olalım.
Gizli Seviye’nin ilk sezonunda öne çıkan bölümlerden biri, Pac-Man’in animasyon uyarlaması olan ve ikonik seriyi oldukça dehşet verici bir yoruma dönüştüren altıncı bölüm, Pac-Man: Daire’dir. Bu bölüm, bilinen unsurları korurken yaratıcı bir yaklaşım sergiliyor ve Pac-Man’i, neşeli bir şekilde ruhları yiyen bir daire yerine, labirentten kaçmak için canlıları kendi emellerine alet eden bir küre olarak tasvir ediyor.
Pac-Man’in bu özgün yorumu, yakında Shadow Labyrinth adlı bir video oyunu olarak geri dönecek. Tür olarak Shadow Labyrinth, 2B keşif odaklı bir aksiyon platform oyunu olarak tasarlandı. Oyuncular, oyunun dünyasında gezinirken sık sık karşılaşacakları boss savaşlarıyla yeni yetenekler kazanacak. Bu yetenekler, daha önce ulaşılamayan bazı bölgelere erişim sağlamayı mümkün kılacak. Bandai Namco, Shadow Labyrinth için “metroidvania” terimini kullanmadığını belirtiyor ancak bazı hayranlar oyunun yine de bu şekilde tanımlayabileceğini söylüyor.
Eski savaşların izlerini taşıyan gizemli bir gezegende uçan sarı küre PUCK tarafından uyandırılınca gözlerini Swordsman No. 8 olarak açacak ve bu kürenin emellerine alet olacaksın.
Hayatta kalmak için pek çok sırrı açığa çıkarıp düşmanlarını haklayacak ve gerçek amacını keşfederken avcıların avcısına dönüşeceksin.
Shadow Labyrinth, Gizli Seviye’den çok daha önce geliştiriliyordu:
Shadow Labyrinth açıkça Gizli Seviye’nin Daire bölümüne bağlı olsa da, bir uyarlama değil. Oyunun geliştirilmesine Gizli Seviye’den çok daha önce, yaklaşık 2020’de başlanmış. Bandai Namco sonunda Amazon Blur Studio’dan bir Gizli Seviye Pac-Man bölümü yapma teklifi aldığında, Bandai Namco, mevcut Shadow Labyrinth konseptini sundu ve bu da film yapımcılarının bu konseptle bir şeyler yapmayı kabul etmesine yol açtı. Bu nedenle Daire, çıkacak olan oyunun bir nevi öncesini anlatıyor.
Shadow Labyrinth, her biri özel yetenekler, stratejiler veya her ikisini de gerektiren yaklaşık 30 benzersiz boss savaşı içerecek. Oynanışının çoğu klasik Pac-Man formülünden farklı olsa da, ana karakterin Pac-Man’e dönüştüğü serinin ikonik mekaniklerini de içerecek. Zorluk konusunda, oyunun yapımcısı Seigo Aizawa, Shadow Labyrinth’in zorlayıcı ancak başa çıkılabilir şekilde tasarlandığını söylüyor. Oyuncu bir boss karşılaşmasında takılırsa, aynı savaşı tekrar tekrar denemektense oyunu daha fazla keşfedip güçlenerek geri dönmenin genellikle daha kolay olacağını belirtiyor.
Shadow Labyrinth’in henüz bir çıkış tarihi yok ancak 2025’te piyasaya çıkması hedefleniyor. 21 Mayıs 2025’e denk gelen Pac-Man’in 45. yıldönümü kutlamalarının bir parçası olması amaçlanıyor.