![Anneler Hakkında Linç Edilebilecek Fikirlerini Büyük Bir Cesaretle Hiç Çekinmeden Söyleyen Kişiler](https://blog.gelisiyorum.com/wp-content/uploads/2024/10/s-4e052666156f9a2c96ead1be724b66a7f4e8173d-1024x576.jpg)
STALKER 2: Heart Of Chornobyl, Çıkışından Sadece Bir Ay Sonra Kâr Etti!
GSC Game World tarafından uzun yıllar süren geliştirme sürecinin ardından oyuncularla buluşan STALKER 2: Heart of Chornobyl, çıkışından yalnızca bir ay sonra kâr eşiğini aşarak büyük bir ticari başarı elde etti. Şirketin gizemli yatırımcısı Maksym Krippa, Forbes Ukraine ile gerçekleştirdiği bir röportajda, projenin kendisini finansal olarak amorti ettiğini ve kâr getirdiğini açıkladı.
Kısa Sürede Büyük Kazanç: STALKER 2
STALKER 2, yıllar süren inişli çıkışlı bir geliştirme sürecinin ardından nihayet kasım 2024’te piyasaya çıktı. Ukraynalı stüdyo GSC Game World‘ün bu merakla beklenen devam oyunu, ilk günlerinden itibaren dikkat çekici satış rakamlarına ulaştı. Oyunun hem Xbox Game Pass hem de PC Game Pass gibi abonelik sistemlerinde mevcut olmasına rağmen, yalnızca iki gün içinde bir milyon kopya satmayı başarması, büyük bir başarıya işaret etti.
Maksym Krippa’nın verdiği bilgilere göre, bu güçlü başlangıç oyun için ticari açıdan da bir dönüm noktası oldu. Krippa, projeye “on milyonlarca dolar” yatırım yaptığını belirterek, finansal detaylar konusunda net rakamlar vermekten kaçındı. Ancak oyunun kârlı hale gelmiş olması, bu büyük yatırımın karşılığını kısa sürede aldığını gösteriyor.
Krippa, STALKER 2 projesine yaptığı yatırımı şöyle özetliyor: “Bu tür projelere yatırım yaparken risk kaçınılmazdır. Ancak inandığımız zaman karşılığını alıyoruz ve STALKER 2 bunun en güzel örneği oldu.”
Maksym Krippa, GSC Game World’ün gelecekteki potansiyelini değerlendirirken, CD Projekt Red’i örnek bir mihenk taşı olarak gösteriyor. Polonya’nın The Witcher serisini ulusal gurur haline getirdiğini belirten Krippa, “The Witcher kitapları, oyunları ve Netflix dizisiyle dünya çapında bir başarı yakaladı. STALKER 2’nin de benzer bir vizyona sahip olmasını istiyoruz, sadece bu kez Ukrayna kültürüyle” diyor.
Ayrıca Krippa, STALKER evreninin bir Netflix dizisine uyarlanmasını arzuladıklarını dile getirdi. Bu doğrultuda bazı görüşmelerin sürdüğünü açıklayan Krippa, sürecin henüz nihai bir sonuca ulaşmadığını da ekledi.
STALKER 2’nin başarısı, hem GSC Game World hem de oyun dünyası için önemli bir dönüm noktası oldu ve lansman sırasında yaşanan teknik zorluklara rağmen oyun, oyuncuların beklentilerini büyük ölçüde karşılamayı başardı.