Steam, Geliştiricilerin Season Pass Planları Hakkında Şeffaf Olmalarını Zorunlu Kılacak
Season Pass içerikleri oyuncuların her gün, her ay geri dönmesini isteyen Fortnite veya Call of Duty gibi oyunlar için gelir elde etmenin en yaygın yollarından birisi. Bu hafta, Valve’a ait olan PC oyun platformu Steam, geliştiricilerin season pass planları ilgili politikalarını açıklamalarına ve ve geliştiricilerin bu içerikler hakkında oyuncularla nasıl iletişim kurmaları gerektiğine dair kurallarını uygulamaya koydu.
Steam belgeleri artık bir oyun için sezonluk bilet sunulduğunda, bu satın alma işlemine dahil olan tüm indirilebilir içerikleri (DLC) listelemesi gerektiğini belirtiyor. Geliştiricilerin ayrıca her DLC için beklenen bir yayın tarihi sağlaması gerekecek. Oyun geliştirmede gecikmeler yaygındır ancak Valve bir stüdyonun season pass yayın tarihini yalnızca bir kez yeniden planlamasına izin verecek. Daha fazla değişiklik gerekirse, Valve bu değişikliği yapmak için dahil olmak zorunda olacak. Bir season pass içeriğinin iptal edildiği durumlarda, müşteriler ödedikleri yayınlanmamış içerikler için geri ödeme alacak.
Belgede, ” Season Pass sunarak, gelecekteki içerikleri vaat ediyorsunuz. Season Pass başlatma sürecinde, Season Pass’teki her içerik sürümü için bir başlatma zamanlaması taahhüt etmeniz istenecektir. Bu başlatma zamanlaması hem müşteriler hem de Steam için bir taahhüttür. Her DLC’de yer alan içerik ve her DLC’nin ne zaman başlatılmaya hazır olacağı hakkında net bir şekilde iletişim kurmaya hazır değilseniz, Steam’de bir Season Pass sunmamalısınız.” ifadelerine yer veriliyor.